2018. febr. 5.

A konyha és én

Azt sosem tagadtam, hogy nem vagyok valami nagy konyhaművész. Mostanában viszont még önmagamat is képes vagyok alulmúlni a konyhai alkotások terén. Még délutános héten csak hagyján, olyankor délelőttönként azért képes vagyok viszonylag normális kajákat is főzni. De ilyenkor, amikor reggeles vagyok, hát rendre ott kötünk ki, hogy veszek valami grillcsirkét meg salátát, sütök hozzá krumplit, és voila, nagyon gyorsan meleg kaja van az asztalon. De ilyenkor szokott lenni virsliebéd is, meg pizza a pékségből.
Pedig szoktam nézegetni jobbnál jobb recepteket, meg el is mentegetem magamnak. Vannak a pinteresten azok a cuki kis videók is, ahol két perc alatt készülnek mindenféle remekbe szabott csodák. Amikor ezeket látom, el is képzelem, hogy na, majd ezt én jól megcsinálom, és milyen menő is leszek a családom körében, hogy ezt még munka után így bevirítom nekik.
Aztán, amikor hazaérek a munkából, és elképzelem, hogy a cuki kis recept megvalósításához kb. a fél konyha be lenne terítve, és elő kéne szednem a vágódeszkát, a kisebb serpenyőt, a nagyobb serpenyőt, az aprítót, a fazekat, stb. stb, amit aztán utána el is kell mosogatni, meg el is kell pakolni, és már el is megy a kedvem az egésztől.
Ilyenkor jönnek a már fentebb említett korszakalkotó és rendkívül unalmas ebéd(vacsora) alkotások.

4 megjegyzés:

  1. A virsli vacsora nálunk is előfordul, sőt kínai is amit nem én főzök, meg heti legalább egyszer főzelék valamilyen mirelit husival vagy virslivel,tükörtojással, de szokott lenni paprikáskrumpli, pirított csirkemáj tarhonyával,gombapaprikás, bolti ravioli valamilyen szósszal, mirelit szilvásgombóc meg ilyenek - szóval hidd el, aki dolgozik mind csak gyorskaját csinál! Hisz többnyire öt után esik haza mindenki.... A saját kajámat, ami diétás előre megfőzöm és dobozolom 4-5 napra, de azt nem biztos, hogy szeretnék a többiek:)) Ja, én már arra is vetemültem, hogy ALDIS-s krumplipüré port is veszek ami tejjel, margarinnal kikeverve brutál finom és nagyon igazi:))

    VálaszTörlés
  2. Igen, az ember amikor dolgozik, lehetőleg valami gyorsan finomat csap össze.
    Az én egyik kedvencem (ha már krumplit úgyis sütsz :D ))
    Jó sok vöröshagymát (mérettől, évágytól, a család ízlésétől is függően 1-2 fej) megpucolok, szálasra vágom, olajon vagy zsíron kissé megpirítom. Közben fejenként (szintén étvágytól függően) 1-4 db virslit felkarikázok, rádobom a hagymára és kissé lepirítom, sózom, borsozom, esetleg borsikafű, petrezselyem zöld is mehet rá.
    Ezt össze lehet keverni a krumplival és úgy tálalni, mint a brassóit.

    Másik változata: kissé kevesebb hagyma és virsli kell hozzá, és amikor a hagyma már üveges, kell rá dobni fagyasztott zöldbabot(személyenként 10-15 dkg bővel elég), azzal puhára párolni, és amikor a zöldbab puha, belerakni a virslit. A többi ugyanúgy megy.

    További verzió: zöldbab helyett morzsolt kukorica (fagyasztott vagy konzerv). Gombával még nem próbáltam, esetleg azzal is működhet.

    Ha nagyon éhes a banda, lehet rá dobni személyenként 1-2 tojást is, azt követően, hogy a sült krumplival összekevertük, és az egészet úgy összeforgatni, mint a tojásos lecsót.

    VálaszTörlés
  3. Én általában gyűjtöm a gyors recepteket, vagy ha már nem gyors, legalább ne kelljen a konyhába ácsorogni. Frissen sültek salátával nálunk nagyon menők, de szeretem azt is, amikor mindenfélét összedobálok egy sütőben, pl. csirkecombokat zöldségágyra és azt magára lehet hagyni egy időre. Amit még nagyon szeretnek a gyerekek és viszonylag gyors, az a különféle spagettik illetve raguk, tokányok. Arra szoktam vigyázni, hogy sok E betűt ne együnk...ha van konyhám, akkor. :)

    VálaszTörlés
  4. Köszi a jobbnál jobb ötleteket, és a megnyugtatást, hogy más is jár ebben a cipőben. :)

    VálaszTörlés